Mnoho lidí má i dnes vlastní webové stránky. Jistě, platí to především o firmách, avšak leckdy je mají i soukromé osoby. Jejich počet samozřejmě není ani zdaleka tak vysoký, jako tomu bylo v době největšího rozmachu nejrůznějších blogů, avšak rozhodně jich není jen pár. A všichni do jednoho, ať už soukromé osoby či firmy, chtějí, aby jejich web měl co nejvyšší návštěvnost. Ale proč?
Na první pohled se to může zdát divné – koneckonců nám to nic nedává. Jistě, u firem můžeme argumentovat tím, že čím více lidí daný web navštíví, tím větší je šance, že si zde něco koupí. Ale co soukromé weby, kde autor například uveřejňuje postřehy ze svých cest po světě, nebo ukazuje svou tvorbu? Jak návštěvnost benefituje jim?
V první řadě jsou zde peníze, i když si to příliš neuvědomujeme. Pokud mají na svém webu umístěnou reklamu, což v naprosté většině případů mají, pak s největší pravděpodobností dostávají peníze jak za každé její zobrazení, tak i kliknutí. A čím více lidí jejich web navštíví, tím více zobrazení a s největší pravděpodobností i kliknutí budou mít.
Ovšem co v případě, kdy mají hosting zadarmo s tím, že veškeré peníze za reklamu si bere poskytovatel (což byl případ valné většiny blogů)? Zde není žádný viditelný prospěch, který by majitel webu měl. Ovšem prospěch může být i nepřímý, a často nám dává i mnohem větší radost.
Jednoduše řečeno, popularita našeho webu nám přináší potěšení a motivuje nás k další práci. Nehledě na fakt, že zvyšující se statistiky v nás vyvolávají příliv dopaminu, hormonu štěstí. A to je mnohem silnějším motivátorem, než by se mohlo zdát.
Rozhodně tedy jsou zde důvody, proč chceme, aby byl náš web co nejnavštěvovanější. Mimo jiné je pak také mnohem pravděpodobnější, že si jej všimne někdo důležitější, a otevře nám dveře k dalším příležitostem. A to rozhodně není k zahození.